Senior Fondsenwerver

Solliciteer nu

Senior Fondsenwerver

10 juni 2021– SOS Kinderdorpen zoekt een senior fondsenwerver - 30-37,5 uur

Ben jij een ervaren, data-driven marketeer, heb je een passie voor fondsenwervende campagnes en wil je meewerken aan innovatie binnen fondsenwerving? Wil jij je inzetten om met jouw fondsenwervende expertise kwetsbare kinderen en families te helpen, zodat kinderen weer een kansrijke toekomst hebben? Dan zijn wij op zoek naar jou!

SOS Kinderdorpen heeft per direct een vacature voor een Senior Fondsenwerver Particuliere Markt. 

Contracted · Nederland

Als senior allround fondsenwerver werf je samen met je collega’s van team werving en binding, particuliere donateurs. Je denkt strategisch mee over de inzet en vernieuwing van onze kanalen en je vertaalt dit door naar resultaatgerichte campagnes. Je neemt het voortouw in het team en bovendien houd je overzicht op alle inhoudelijke en cijfermatige output. Je maakt deel uit van team werving en rapporteert aan de teamcoördinator werving.

Je beweegt je als serieuze gesprekspartner gemakkelijk binnen verschillende (internationale) netwerken en op verschillende niveaus. Je signaleert kansen bij bestaande en nieuwe donoren. Je hebt ervaring met verschillende kanalen en omnichannel marktbenadering. Je denkt in de internationale organisatie actief mee over de inzet en ontwikkeling van innovatieve technieken en projecten. Idealiter heb je al deze ervaring opgedaan zowel bij een NGO als in een commerciële functie.

Wat ga je doen? 

• Je volgt relevante trends en ontwikkelingen in de markt. Op basis daarvan ontwikkel je nieuwe fondsenwervende concepten en voer je deze uit.

• Je draagt bij aan de optimalisatie van bestaande campagnes op basis van analyse van de behaalde resultaten.

• Je ontwikkelt en professionaliseert bestaande kanalen (o.a. tv, face 2 face, online) voor werving en leadgeneratie.

• Je hebt ervaring met verschillende kanalen waar je samen met je collega’s en bureaus aan werkt. Ervaring met opzet en uitvoering van conversiegerichte campagnes in verschillende kanalen is een must.

• Je onderhoudt contacten met leveranciers en externe consultants.

• Je draagt bij aan het teamresultaat van team werving door zicht te houden op het jaarplan, de marketingkalender en door de resultaten continu te monitoren. 

Jouw profiel

• HBO werk- en denkniveau met minimaal tien jaar relevante werkervaring, het liefst bij een goed doel, maar idealiter gecombineerd met commerciële organisaties.

• Je kunt goed samenwerken en gaat voor het teambelang.

• Je bent datagedreven, ondernemend en innovatief. Je denkt out of the box en ziet en benut kansen.

• Je bent analytisch en resultaatgericht. Je zorgt ervoor dat jouw resultaten meetbaar en inzichtelijk zijn in rapportages.

• Termen als customer journeys, contact- en contentstrategieën en conversie zijn jou zeer bekend.

• Kennis van en ervaring met Google Analytics, online kanalen en diverse CMS systemen en projectmatig werken is een pre.

• Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

• Je hebt affiniteit met het werk van SOS Kinderdorpen.

Ons aanbod

• Een goed salaris, afhankelijk van kennis en werkervaring circa € 3600,- en maximaal

€ 4250,- op basis van een fulltime dienstverband (37,5 uur).

• Voorkeur voor full time maar vier dagen bespreekbaar

• Een ruime regeling voor vakantie- en ADV dagen: 35 dagen (voltijd).

• Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding.

• Een mooi en goed bereikbaar kantoor in Amsterdam-West.

• Mogelijkheid om flexibel te werken

Solliciteer direct!

Ben je enthousiast en herken je jezelf in dit profiel? Grijp dan nu je kans en reageer vόόr 31 augustus 2021 door je cv en een korte motivatie te uploaden via ons online sollicitatieformulier. Heb je nog vragen over de vacature, dan kun je contact opnemen met Maarten Nederkoorn, Manager Fondsenwerving Particulier, via tel. 06-50244835 of mail maarten@soskinderdorpen.nl.

Veiligheid van kinderen en volwassenen is voor SOS Kinderdorpen essentieel. SOS Kinderdorpen accepteert geen enkele vorm van misbruik, fraude of corruptie. Het onderwerp integriteit komt aan bod in het selectieproces. Het overleggen van een recente Verklaring omtrent gedrag en het afnemen van referenties is onderdeel van de procedure. In de referentie-check gaan we in op het onderwerp integriteit. 

Acquisitie op basis van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.