Online Specialist

Solliciteer nu

Online Specialist

22 maart 2021 – SOS 22 maart 2021 – SOS Kinderdorpen zoekt een online specialist (0,8 fte) -Amsterdam

Ben je een ervaren online specialist en heb jij een passie voor het zorgen dat onze mooie content de doelgroepen online zo goed mogelijk bereikt? Ben jij gedreven om de website tot een succesvol kanaal door te ontwikkelen en wil jij bijdragen aan een mooie toekomst voor kwetsbare kinderen, families en gemeenschappen? Ben jij daarnaast ook professioneel, samenwerkend, bevlogen en ondernemend, en wil je je inzetten voor het mooiste goede doel wereldwijd? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Om onze ambitieuze doelstellingen te realiseren zijn wij per direct op zoek naar een gedreven online specialist.

Je maakt deel uit van het corporate communicatieteam dat bestaat uit vijf communicatieadviseurs. Team corporate communicatie is verantwoordelijk voor een consistente, effectieve merkstrategie, reputatiemanagement, stakeholderstrategie- en management, crisiscommunicatie, ambassadeursbeleid, websiteoptimalisatie, content strategie en interne communicatie, waardoor SOS Kinderdorpen zich impactvol kan positioneren.


Contracted · Nederland

Als online specialist ben je verantwoordelijk voor de doorontwikkeling en het beheer van de website en de (organische) online kanalen. Je bent in staat om SOS Kinderdorpen goed te positioneren via earned media. Je hebt een helicopterview en weet de Corporate communicatiestrategie te vertalen naar een digitale strategie. Je volgt relevante marktontwikkelingen en actualiteiten en hebt een regierol om samen met je communicatie collega’s adequate en aansprekende content te ontwikkelen met als doel het beeldmerk te versterken en de naamsbekendheid van SOS Kinderdorpen te vergroten.

Als online specialist weet jij welke content het beste werkt bij welke doelgroep. Je adviseert je collega’s hoe zij het beste online middelen in kunnen zetten. Zelf heb je ruime ervaring met content creëren en springt bij waar nodig. Je werkt samen met de verschillende online specialisten binnen SOS kinderdorpen om tot (nog) betere resultaten te komen en houdt hen goed aangelijnd. Met je online visie en hands-on ervaring weet je overkoepelende online projecten te realiseren en anderen te inspireren met als doel de online kanalen optimaal in te zetten. 

Wat ga je doen?

• Je bent verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van de website en voor het functioneel beheer.

• Je beheert het budget en bewaakt de planning van de website. Hierbij weet je goed prioriteiten te stellen (in samenwerking met vertegenwoordigers van de verschillende teams en afdelingen), verwachtingen te managen en te schakelen tussen langere en kortere termijn;

• Je leidt de overkoepelende online communicatie projecten van de organisatie;

• In samenwerking met de fondsenwervende teams breng je de rol van digital in de customer journeys in kaart en optimaliseer je deze voor de online kanalen. Dit leidt tot meer aanwas van nieuwe donateurs en tot behoud van bestaande donateurs, de uitvoering hierin ligt in de teams; 

Jouw profiel

• Je hebt een uitgebreide achtergrond in online marketing en customer experience op zowel uitvoerend als strategisch niveau en hebt de kennis en vaardigheden om een digitaal (tech) project tot een succes te maken;

• Je heb ruime ervaring in content creatie;

• Je hebt een duidelijke visie op hoe de inzet van online kanalen leidt tot omzetgroei en je weet hoe customer data helpt bij het bedrijven van geautomatiseerde en slimmere marketing;

• Je hebt een HBO werk- en denkniveau en minimaal vijf jaar relevante werkervaring binnen het digitale domein;

• Je hebt bewezen kennis van functioneel beheer van websites.

• Je hebt kennis van SEO en meetinstrumenten op het gebied van online analytics;

• Je bent bewezen succesvol geweest in de realisatie van diverse online projecten binnen een commerciële en resultaatgerichte omgeving;

• Je hebt voldoende technisch inzicht om de haalbaarheid van functionele ontwikkelwensen en eisen goed in te schatten en met developers (technische kant) hierover te schakelen;

• Je hebt voldoende commerciële ervaring en business inzicht om prioriteit te kunnen geven aan die zaken die het meeste waarde toevoegen voor de donateur;

• Je bent gericht op samenwerken, bent analytisch sterk en je hebt een ondernemende geest. Je kan op verschillende niveaus communiceren om zo een actieve voortrekkersrol te vervullen;

• Kennis van Wordpress en Google Analytics is een must en kennis van Visual Website Optimizer, Hot Jar, SEA, Display en social media advertising is een pré. 

Ons aanbod

• Een goed salaris, afhankelijk van kennis en werkervaring minimaal € 3.200,- en maximaal € 3800,- op basis van een fulltime dienstverband (37,5 uur).

• Een ruime regeling voor vakantie- en ADV dagen: 35 dagen (voltijd).

• Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding.

• Een mooi en goed bereikbaar kantoor in Amsterdam West.

• Mogelijkheid om flexibel te werken.

Solliciteer direct!

Ben je enthousiast en herken je jezelf in dit profiel? Grijp dan nu je kans en reageer vόόr 5 april door je cv en een korte motivatie up te loaden via ons online sollicitatieformulier. Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Geertje Laurijssen, HR adviseur via geertje@soskinderdorpen.nl

Veiligheid van kinderen en volwassenen is voor SOS Kinderdorpen essentieel. SOS Kinderdorpen accepteert geen enkele vorm van misbruik, fraude of corruptie. Het onderwerp integriteit komt aan bod in het selectieproces. Het overleggen van een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en het afnemen van referenties is onderdeel van de procedure. In de referentiecheck gaan we in op het onderwerp integriteit. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.