Online Fondsenwerver
Wat ga je doen?
Samen met een ervaren online specialist ben jij de drijvende kracht achter onze online fondsenwerving voor de werving van nieuwe donateurs en leads. Je vertaalt de fondsenwervende strategie naar effectieve online campagnes met heldere doelstellingen.
Omdat bullets nou eenmaal fijner lezen:
Je ontwikkelt en rolt fondsenwervende proposities en campagnes uit die gericht zijn op het realiseren van onze wervingsdoelstellingen via de online kanalen.
Je werkt zowel operationeel als tactisch aan campagnes. Je bent verantwoordelijk voor de campagnestrategie, coördinatie en uitvoering van fondsenwervende campagnes en proposities.
Voor de verschillende fases van de campagnes brief je de communicatiespecialist voor de benodigde content en zorg je samen voor onderscheidende en ijzersterke campagnes.
Je analyseert het gedrag van de websitebezoekers en zet dit om in wervingstrategieën. Daarnaast verzamel je relevante doelgroepinzichten en voer je data-analyses uit om groeikansen te identificeren. Proposities test je grondig om te zien wat écht werkt.
Samen met de online specialist werk je aan de een optimale gebruikerservaring, zodat doneren eenvoudig en aantrekkelijk is. Je initeert en monitort A/B tests om zo de traffic en conversie te optimaliseren.
Je werft giften en donateurs via (paid) socialmediakanalen.
Je bent innovatief en weet veel van recente trends zoals AI. Je volgt ontwikkelingen in de markt en signaleert kansen & verbeterpunten. Tools en trends maak jij je snel eigen.
Je werkt nauw samen met de online specialist om donateurs te werven via onze online kanalen. Jullie leveren input aan het jaarplan voor fondsenwerving en vertalen deze naar operationele acties en campagnes. Ook werk je veel samen met de communicatie- en dataspecialist. Als online fondsenwerver werk je in Team Werving, dat bestaat uit zes enthousiaste en gedreven fondsenwervers, Je rapporteert aan Yvonne, teamcoördinator Werving.
Je bent resultaatgericht en analytisch sterk. Je houdt van data en weet deze om te zetten in concrete fondsenwervende strategieën en campagnes.
Jij weet hoe je online campagnes opbouwt en welke content per fase nodig is om donateurs te werven, waarbij je zowel in cijfers en rendement als in contentbehoeften denkt.
Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van paid social media, google en YouTube advertising.
Ervaren met tools zoals Google Analytics 4, Wordpress, Hotjar of vergelijkbare tooling. Google Tag Manager is een pré.
Je bent iemand met een hands-on mentaliteit die gemakkelijk contact legt, communicatief vaardig is en goede presentatie skills heeft.
Je hebt projectmanagement skills en ervaring met het aansturen van externe bureaus, zowel met het selecteren van bureaus en evalueren van hun werk om de kwaliteit te waarborgen.
Je hebt HBO werk- en denkniveau en 3 tot 5 jaar relevante werkervaring.
Je spreekt en schrijft goed Nederlands.
Een goed salaris, afhankelijk van kennis en werkervaring minimaal € 3.750,- en maximaal € 4.250,- op basis van een fulltime dienstverband (37,5 uur).
Ja, je las het goed: een fulltime werkweek bij SOS bestaat uit 37,5 uur.
Daarnaast heb je wel 35 vakantie- en ADV-dagen (o.b.v. fulltime).
Een premievrij pensioen.
Duurzaam reizen heeft onze voorkeur. Daarom: een fietsplan en ruime ov-vergoeding.
Een budget voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding.
Een mooi en goed bereikbaar kantoor in Amsterdam-West en de mogelijkheid om hybride te werken.
Een organisatie waar we elke dag samen met volle overtuiging voor onze missie gaan: een veilige, sterke familie voor elk kind. En waar gelukkig ook genoeg ruimte is voor wat gezelligheid. 😉
Zie jij de perfecte match? Wacht dan niet langer en solliciteer direct! Reageer vóór 17 november 2024. Upload je CV en een korte motivatie via ons online sollicitatieformulier.
Heb je nog vragen over de vacature? Twijfel niet en stel ze gerust! Neem contact op met Yvonne van Veen, teamcoördinator via 06-17736488 of yvonne@soskinderdorpen.nl
Waarom vragen we om referenties en een VOG?
Veiligheid van kinderen en volwassenen is voor SOS Kinderdorpen essentieel. SOS Kinderdorpen accepteert geen enkele vorm van misbruik, fraude of corruptie. Daarom komt het onderwerp integriteit aan bod tijdens je sollicitatie. SOS Kinderdorpen neemt deel aan de Inter-Agency Misconduct Disclosure Scheme waardoor we gestandaardiseerde referenties afnemen als je bij ons solliciteert. Daarnaast vragen we om een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Door te solliciteren stem je hiermee in
SOS Nederland is aangesloten bij de internationale federatie SOS Children’s Villages, actief in 138 landen waarbij familiezorg centraal staat. SOS Kinderdorpen gelooft dat elk kind moet kunnen opgroeien in een liefdevolle en veilige omgeving. SOS Kinderdorpen gelooft in de kracht van familie.
Wereldwijd groeit 1 op de 10 kinderen op in een onveilige situatie of staat er alleen voor. Voor deze kinderen zet SOS Kinderdorpen zich structureel in. We steunen en versterken families. Ook in crisissituaties. Zo kunnen zij de zorg voor hun kinderen blijven dragen en wordt voorkomen dat de familie uiteenvalt. Kinderen zonder familie of in een onveilige thuissituatie geven we een nieuw thuis binnen een SOS familie. Zodat zij op kunnen groeien tot zelfstandige volwassenen.
Dit alles doen wij aan de hand van onze kernwaarden: professioneel, samenwerkend, bevlogen en ondernemend.