Online (CRO) Marketeer
Samen met een ervaren online fondsenwerver ben je verantwoordelijk voor de online werving van nieuwe donateurs en leads. Je vertaalt de fondsenwervende strategie naar effectieve online campagnes die je samen met de communicatiespecialisten uitdenkt. Met jouw kennis en ervaring zorg jij voor data gedreven optimalisaties van de website.
Omdat bullets nou eenmaal fijner lezen:
Je bent verantwoordelijk voor CRO/UX optimalisaties. Je brengt in kaart waar bezoekers afhaken en hoe je de conversie en gebruikerservaring kunt verhogen.
Jij verzamelt relevante doelgroep inzichten en voert data-analyses uit om kansen voor groei te identificeren.
Je bent verantwoordelijk voor het uitdenken, uitvoeren en coördineren van fondsenwervende campagnes en proposities, waarbij je zowel het budget als rendement bewaakt.
Voor de verschillende fases van de campagnes brief je de communicatiespecialisten voor de benodigde content en zorg je samen voor onderscheidende en ijzersterke campagnes.
Je bent innovatief en weet veel van recente trends zoals AI. Je volgt ontwikkelingen in de markt en signaleert kansen & verbeterpunten. Je bent vanzelfsprekend bereid om nieuwe tools eigen te maken.
Team Werving bestaat uit zes enthousiaste en gedreven fondsenwervers. Via diverse kanalen richten zij zich op het werven van nieuwe donateurs om zo wereldwijd meer kinderen en jongeren te steunen. Samen met de online fondsenwerver ben je verantwoordelijk voor de online kanalen. Ook werk je veel samen met de communicatie- en dataspecialisten. Je rapporteert aan Yvonne, de teamcoördinator Werving.
Je hebt HBO werk- en denkniveau en 3 tot 5 jaar relevante werkervaring op het gebied van CRO. Ervaring met particuliere fondsenwerving is een pré.
Je hebt een duidelijke visie op het inzetten van online kanalen die bijdragen aan de omzetgroei. Jouw visie laat de online werving groeien.
Je bent resultaatgericht en analytisch sterk. Je houdt van data en weet deze om te zetten in concrete fondsenwervende strategieën en campagnes.
Jij weet hoe je een campagne opbouwt en welke content per fase nodig is om nieuwe donateurs te werven.
Je hebt ervaring met tools zoals Google Analytics 4, Google Tag Manager, VWO, Wordpress of Hotjar. Kennis van HTML, CSS en Javascript is een pluspunt.
Je bent iemand met een hands-on mentaliteit die gemakkelijk contact legt, communicatief vaardig is en goede presentatie skills heeft.
Je hebt projectmanagement skills en ervaring met het aansturen van externe bureaus.
Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed.
Een goed salaris, afhankelijk van kennis en werkervaring minimaal € 3.600,- en maximaal € 4.100,- op basis van een fulltime dienstverband (37,5 uur).
Ja, je las het goed: een fulltime werkweek bij SOS bestaat uit 37,5 uur.
Daarnaast heb je wel 35 vakantie- en ADV-dagen (o.b.v. fulltime).
Een premievrij pensioen.
Duurzaam reizen heeft onze voorkeur. Daarom: een fietsplan en ruime ov-vergoeding.
Een budget voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding.
Een mooi en goed bereikbaar kantoor in Amsterdam West en de mogelijkheid om hybride te werken.
Een organisatie waar we elke dag samen met volle overtuiging voor onze missie gaan: een veilige, sterke familie voor elk kind. En waar gelukkig ook genoeg ruimte is voor wat gezelligheid. 😉
Zie jij de perfecte match? Wacht dan niet langer en solliciteer direct! Reageer vóór 14 oktober 2024. Upload je CV en een korte motivatie via ons online sollicitatieformulier.
Heb je nog vragen over de vacature? Twijfel niet en stel ze gerust! Neem contact op met Yvonne van Veen, teamcoördinator via 06-17736488 of yvonne@soskinderdorpen.nl
Waarom vragen we om referenties en een VOG?
Veiligheid van kinderen en volwassenen is voor SOS Kinderdorpen essentieel. SOS Kinderdorpen accepteert geen enkele vorm van misbruik, fraude of corruptie. Daarom komt het onderwerp integriteit aan bod tijdens je sollicitatie. SOS Kinderdorpen neemt deel aan de Inter-Agency Misconduct Disclosure Scheme waardoor we gestandaardiseerde referenties afnemen als je bij ons solliciteert. Daarnaast vragen we om een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Door te solliciteren stem je hiermee in
SOS Nederland is aangesloten bij de internationale federatie SOS Children’s Villages, actief in 138 landen waarbij familiezorg centraal staat. SOS Kinderdorpen gelooft dat elk kind moet kunnen opgroeien in een liefdevolle en veilige omgeving. SOS Kinderdorpen gelooft in de kracht van familie.
Wereldwijd groeit 1 op de 10 kinderen op in een onveilige situatie of staat er alleen voor. Voor deze kinderen zet SOS Kinderdorpen zich structureel in. We steunen en versterken families. Ook in crisissituaties. Zo kunnen zij de zorg voor hun kinderen blijven dragen en wordt voorkomen dat de familie uiteenvalt. Kinderen zonder familie of in een onveilige thuissituatie geven we een nieuw thuis binnen een SOS familie. Zodat zij op kunnen groeien tot zelfstandige volwassenen.
Dit alles doen wij aan de hand van onze kernwaarden: professioneel, samenwerkend, bevlogen en ondernemend.