MARKETING COMMUNICATIE SPECIALIST

Solliciteer nu

MARKETING COMMUNICATIE SPECIALIST

16 mei 2023– SOS Kinderdorpen zoekt een Marketing Communicatie Specialist (30 – 37,5 uur)

Met een goede kop koffie start jij je week met een overleg met jouw collega’s van Fondsenwerving. Er komt een nieuwe campagne aan. Nadat de fondsenwervende strategie duidelijk is, vertaal jij deze naar een creatief communicatieplan. Weet jij als marketing communicatie specialist precies wat je nodig hebt om de juiste content, copy en advertising te realiseren om van de campagnes een succes te maken? Lees dan snel verder.



Full-time / Part-time · Amsterdam

Jouw takenpakket op een rij, 

omdat bullets nou eenmaal fijner lezen –

  • Samen met jouw collega’s van werving weet je je in te leven in de verschillende typen donateurs. Je weet wat er nodig is om ze te bereiken en te raken.
  • Je maakt communicatieplannen op basis van de fondsenwervende strategie en input van de fondsenwervers.
  • Je weet in jouw communicatieplan gebruik te maken van onze fondsenwervende kanalen (social media, de website, events, e-mailnieuwsbrieven, face-to-face werving, telemarketingcampagnes, het SOS magazine).
  • Je selecteert interne én externe partijen om het communicatieplan uit te voeren. Denk aan grafisch design, social media of events. Je brieft ze en stuurt ze aan.
  • Je bewaakt de planningen en budgetten strak om werk van hoge kwaliteit af te leveren.


En met wie ga je dat dan wel doen?

Je komt straks terecht in een heel gezellig team van fondsenwervers en communicatiespecialisten. Je rapporteert aan de Teamcoördinator Werving. Het team Werving valt onder de afdeling Particuliere Fondsenwerving waar binnen veel wordt samengewerkt met de afdeling Communicatie. Jij bent dan ook dé sparringpartner voor team Werving binnen het team.


Voor ons het belangrijkste: wie ben jij?

  • Je hebt een afgeronde opleiding op HBO niveau, bij voorkeur richting Marketing en Communicatie.

  • Je houdt de markt in de gaten, zoekt naar kansen en pakt deze met beide handen aan.
  • Je bent creatief, hands on en houdt van organiseren.
  • Je kunt goed schrijven in de Nederlandse taal.
  • Je kunt teksten beoordelen en je hebt een scherp oog voor vormgeving.
  • Je hebt aantoonbare ervaring in het maken van communicatieplannen en het opstarten en managen van marketing- en communicatieprojecten.
  • Je bent gemotiveerd om onze missie te bereiken: een mooie en veilige toekomst voor kinderen en hun families.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een (marketing)communicatie functie.

Wat kun je van ons verwachten?

  • Een goed salaris van € 3.200,- tot € 3.850,-  op basis van een fulltime dienstverband (37,5 uur) - afhankelijk van kennis- en werkervaring
  • Ja, je las het goed: een fulltime werkweek bij SOS bestaat uit 37,5 uur
  • Daarnaast heb je wel 35 vakantie- en ADV-dagen (o.b.v. fulltime)
  • Een premievrij pensioen
  • Duurzaam reizen heeft onze voorkeur. Daarom: een fietsplan en ruime ov-vergoeding
  • Een budget voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding
  • Een mooi en goed bereikbaar kantoor in Amsterdam West en de mogelijkheid om hybride te werken
  • Een organisatie waar we elke dag samen met volle overtuiging voor onze missie gaan: een veilige, sterke familie voor elk kind. En waar gelukkig ook genoeg ruimte is voor wat gezelligheid. 😉

Solliciteer direct!

Zie jij de perfecte match? Wacht dan niet langer en solliciteer direct! Reageer vóór 31 mei 2023. Upload je CV en een korte motivatie via ons online sollicitatieformulier.

Heb je nog vragen over de vacature? Twijfel niet en stel ze gerust! Neem contact op met Janet, manager Fondsenwerving & Communicatie via 06 10334009 of janet@soskinderdorpen.nl.


Veiligheid van kinderen en volwassenen is voor SOS Kinderdorpen essentieel. SOS Kinderdorpen accepteert geen enkele vorm van misbruik, fraude of corruptie. Het onderwerp integriteit komt aan bod in het selectieproces. Het overleggen van een recente Verklaring omtrent gedrag en het afnemen van referenties is onderdeel van de procedure. In de referentiecheck gaan we in op het onderwerp integriteit. 

Over SOS Kinderdorpen

SOS Nederland is aangesloten bij de internationale federatie SOS Children’s Villages, actief in 138 landen waarbij familiezorg centraal staat. SOS Kinderdorpen gelooft dat elk kind moet kunnen opgroeien in een liefdevolle en veilige omgeving. SOS Kinderdorpen gelooft in de kracht van familie.

Wereldwijd groeit 1 op de 10 kinderen op in een onveilige situatie of staat er alleen voor. Voor deze kinderen zet SOS Kinderdorpen zich structureel in. We steunen en versterken families. Ook in crisissituaties. Zo kunnen zij de zorg voor hun kinderen blijven dragen en wordt voorkomen dat de familie uiteenvalt. Kinderen zonder familie of in een onveilige thuissituatie geven we een nieuw thuis binnen een SOS familie. Zodat zij op kunnen groeien tot zelfstandige volwassenen.

Dit alles doen wij aan de hand van onze kernwaarden: professioneel, samenwerkend, bevlogen en ondernemend.