E-mail Marketeer

Solliciteer nu

E-mail Marketeer

21 oktober '22– SOS Kinderdorpen zoekt een E-mail marketeer (0,8 fte)

Jouw e-mailmarketing skills inzetten for the greater good? Weet jij potentiële én bestaande donateurs op het juiste moment te raken? Als doordachte E-mail Marketeer voelt jouw e-mail als een handgeschreven persoonlijke brief. Maar dan opgebouwd met de nieuwste technologieën.

Contracted · Nederland


Als e-mail marketeer ben je verantwoordelijk voor de technische inrichting en uitvoering van alle e-mailmarketing van SOS Kinderdorpen. Je kruipt graag samen met de fondsenwervers en communicatiespecialisten in de huid van onze doelgroepen en vindt het leuk om met hen te bedenken hoe we e-mails zo relevant mogelijk kunnen maken. Je plant, coördineert en verstuurt e-mailcampagnes. Je kent alle ins en outs van onze e-mail tool en onderhoudt de contacten met de leverancier over performance en verbeteringen. Ook help je de database marketeer bij het inrichten en optimaliseren van campagnes en flows in Invenna.

Jouw takenpakket op een rij - omdat bullets nou eenmaal fijner lezen -

  • Je adviseert en helpt jouw collega’s van Fondsenwerving en Communicatie met het opzetten van succesvolle e-mailcampagnes. Van de techniek erachter tot het inplannen ervan, inclusief eventuele formulieren en enquêtes.
  • Je maakt structurele, ad hoc en geavanceerde analyses op jouw vakgebied. Zo kom jij tot nuttige inzichten om onze KPI’s te optimaliseren, stel je op basis daarvan je testprogramma op en voer je dit uit.
  • Je draagt bij aan de optimalisatie van bestaande e-mailcampagnes en -flows op basis van een analyse van behaalde resultaten.
  • Je adviseert over eventuele tussentijdse bijsturing op basis van jouw (fact based) bevindingen;
  • Je beheert de e-mailtool(s), monitort de processen en lost samen met de leverancier eventuele problemen op;
  • Je zet in samenwerking met de database marketeer campagnes op in onze omnichannel omgeving genaamd Invenna;
  • Je volgt relevante trends en ontwikkelingen in de markt. Op basis hiervan help je onze fondsenwervers nieuwe concepten te ontwikkelen en uit te rollen;
  • Je levert een relevante bijdrage aan de verdere ontwikkeling van de datadriven contact- en marketingstrategie.

Benieuwd hoé jij dit alles straks doet?

Met onze nieuwste tooling: onze e-mailtool Spotler en ons Client Data Platform Invenna. Via deze tools komen alle campagnes samen om tot een optimaal donateursbeeld te komen. Met de vastgelegde informatie streven we naar een zo persoonlijk mogelijke communicatiebeleving voor onze donateurs. We hebben voor verschillende doelgroepen al geautomatiseerde flows ingericht en willen die samen met jou verder uitbreiden en optimaliseren.

En met wie ga je dat dan wel doen?

Je bent een teamplayer en houdt ervan om samen tot het beste resultaat te komen. Dat is mooi, want binnen SOS werk je veel samen. Onder meer met de Database Marketeer, fondsenwervers, communicatiespecialisten, dataspecialisten en (online) marketeers in de fondsenwervende teams.

Zelf maak jij deel uit van team Data. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor het vlekkeloos functioneren van onze CRM database, de bijbehorende tooling, datakwaliteit, rapportages en analyses. Je rapporteert aan Jacoline - Team Coördinator Data.

Voor ons het belangrijkste: wie ben jij?

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau, minimaal 3 jaar werkervaring
  • Je hebt kennis van en ruime ervaring met e-mailsystemen, bij voorkeur Click Dimensions of Spotler
  • Je hebt een datadriven approach en ervaring met Google Analytics en/of PowerBI
  • Je hebt een combinatie van grafisch inzicht en analytisch vermogen
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden, zeker schriftelijk!
  • Je hebt kennis van HTML & SQL - CSS en designkennis is een pré
  • Je gaat gestructureerd te werk en kunt goed plannen
  • Je bent een teamplayer en hebt een actieve, leergierige werkhouding

Wat kun je van ons verwachten?

  • Een goed salaris, afhankelijk van kennis en werkervaring van € 3.250,- tot maximaal € 3.850,- op basis van een fulltime dienstverband (37,5 uur)
  • Een ruime regeling voor vakantie- en ADV dagen: 35 dagen (voltijd)
  • Een premievrij pensioen
  • Een ruime vergoeding van reiskosten per OV
  • Een budget voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding
  • Een mooi en goed bereikbaar kantoor in Amsterdam West en de mogelijkheid om hybride te werken

Solliciteer direct!

Ben je enthousiast en herken je jezelf in dit profiel? Grijp dan nu je kans en reageer vόόr

27 november 2022 door je cv en een korte motivatie te uploaden via ons online sollicitatieformulier.

Heb je nog vragen over de vacature, dan kun je contact opnemen met Maarten Nederkoorn, Manager Fondsenwerving Particuliere Markt, via tel. 06 5024 4835 of mail maarten@soskinderdorpen.nl.

Veiligheid van kinderen en volwassenen is voor SOS Kinderdorpen essentieel. SOS Kinderdorpen accepteert geen enkele vorm van misbruik, fraude of corruptie. Het onderwerp integriteit komt aan bod in het selectieproces. Het overleggen van een recente Verklaring omtrent gedrag en het afnemen van referenties is onderdeel van de procedure. In de referentie-check gaan we in op het onderwerp integriteit.