Database Marketeer

Solliciteer nu

Database Marketeer

30 juni – SOS Kinderdorpen zoekt database marketeer (0,8 tot 1 fte).

Ben je een ervaren, data driven marketeer en heb je een passie voor data en CRM? Ben je goed in het adviseren van fondsenwervers en in de uitvoering en analyse van fondsenwervende campagnes op basis van data en KPI’s? Heb je ervaring met verschillende CRM-systemen en misschien wel met ons nieuwe Client Data Platform Invenna? Wil jij je werk inzetten voor het mooiste goede doel wereldwijd? Dan zijn we op zoek naar jou!

SOS Kinderdorpen heeft per direct een vacature voor een database marketeer

Contracted · Nederland



Vacature database marketeer

Als database marketeer sla jij de brug tussen marketing -onze project managers van fondsenwerving en communicatie- en de database. Je adviseert over selectiecriteria voor doelgroepen en de aanpak en effectiviteit van campagnes. Zowel online als offline. Vanuit je kennis van database marketing verzorg jij de uitrol van die campagnes vanuit Invenna. Je denkt strategisch mee en adviseert over de inrichting en uitbreiding van de campagnes en projecten in Invenna, gericht op het verkrijgen van een 360-graden klantbeeld en het realiseren van de doelstellingen van de campagnes. Je richt relevante donor journeys in en monitort deze o.a. op effectiviteit. Ook houd je je bezig met evaluaties en analyses van journeys en campagnes. Je maakt deel uit van team data, dat verantwoordelijk is voor het vlekkeloos functioneren van onze CRM database, de tooling en de datakwaliteit. Je rapporteert aan de Team coördinator data. Je hebt ervaring met SQL, CRM, en diverse data gerelateerde tooling. Idealiter heb je deze ervaring opgedaan zowel bij NGO’s als in commerciële functies. 

Wat ga je doen?

• Je adviseert en helpt fondsenwervers en communicatiespecialisten met het opzetten van succesvolle campagnes, regelt deze in en analyseert met hen de uitkomsten.

• Je draagt bij aan de optimalisatie van bestaande campagnes op basis van analyse van de behaalde resultaten. Je adviseert over eventuele tussentijdse bijsturing op basis van jouw (fact based) bevindingen;

• Je bouwt journeys en bijbehorende KPI’s en monitort deze in overleg met de fondsenwervers

• Je hebt ervaring met (online) campagnevoering binnen een omnichannel omgeving

• Je volgt relevante data trends en ontwikkelingen in de markt. Op basis hiervan help je onze fondsenwervers nieuwe concepten te ontwikkelen en uit te rollen.

• Je levert een relevante bijdrage aan de verdere ontwikkeling van de data driven marketingstrategie.

Jouw profiel

• Je hebt HBO-werk- en denkniveau met minimaal 5 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur opgedaan bij een NGO en/of commerciële organisatie.

• Je hebt ervaring met SQL, CRM systemen en (data) tooling, kennis het Invenna Client Data Platform is een pré.

• Je hebt kennis en ervaring op het gebied van (online) campagnevoering binnen fondsenwerving.

• Je denkt en handelt data- en fact based, bent ondernemend en innovatief. Je denkt out of the box en ziet en benut kansen.

• Je hebt ervaring met projectmatig werken

• Kennis van en ervaring met SQL, CRM systemen en BI tooling is een pré.

• Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

• Je hebt affiniteit met het werk van SOS Kinderdorpen

Ons aanbod

• Een goed salaris, afhankelijk van kennis en werkervaring minimaal € 3.850,- en maximaal € 4.350,- op basis van een fulltime dienstverband (37,5 uur).

• Een ruime regeling voor vakantie- en ADV-dagen: 35 dagen (voltijd).

• Een premievrij pensioen.

• Een ruime vergoeding van de reiskosten per OV.

• Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding.

• Een mooi en goed bereikbaar kantoor in Amsterdam-West en de mogelijkheid om hybride te werken.

• Een airfryer bij de kantoorborrels.

Solliciteer direct!

Ben je enthousiast en herken je jezelf in dit profiel? Grijp dan nu je kans en reageer vόόr 15 juli 2022 door je cv en een korte motivatie te uploaden via ons online sollicitatieformulier. Heb je nog vragen over de vacature, dan kun je contact opnemen met Maarten Nederkoorn, Manager Fondsenwerving Particulier, via tel. 06-50244835 of mail maarten@soskinderdorpen.nl.

Veiligheid van kinderen en volwassenen is voor SOS Kinderdorpen essentieel. SOS Kinderdorpen accepteert geen enkele vorm van misbruik, fraude of corruptie. Het onderwerp integriteit komt aan bod in het selectieproces. Het overleggen van een recente Verklaring omtrent gedrag en het afnemen van referenties is onderdeel van de procedure. In de referentie-check gaan we in op het onderwerp integriteit. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.